۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

انگار این بحث هرگز تمومی نداره



اون نصفه ای که جا مونده بود.

آخه آقا ! خانم ! من چه کنم ؟!

_ توی ایران رشته های انسانی و علوم پایه بازار کار ندارن

_ دفتر انتخاب رشته ات هنوز بازه

_ این رشته ها رو تو ایران خوب درس نمی دن

_ می خوای این رشته رو بخونی که چی بشه؟

_ زود تر باید مشخص کنی

_ هر رشته ای دوست داری برو

_ از الان باید شروع کنی

_ تو مگه نمی خوای بعدا زندگی کنی پول در بیاری؟

_ خارج بیشتر به این رشته ها اهمیت می دن

_ اصلا به دانشگاه چه نیازی هست؟

_ پولش ؟

_ هر چی که دلت می گه

_ وطنت؟

_ دلتو بی خیال پس فردا دیگه ما نیستیم خرجتو بدیم

_ چه رشته یی می خوای بخونی؟؟؟

_ خود دانی

_...

اخم

سکوت

گاهی تحقیر...

سردرگمی

زندگی منه...


دیالوگ های طرف مقابل من_ یک آدم ثابت_ فقط در یک بحث!




۴ نظر:

  1. وقتی اومدم نظراتت رو خوندم،بفهمی نفهمی توی این دلم خالی شد...که منم چقدر ...بگذریم..نشستم یه پست نوشتم خلاصه...

    پاسخحذف
  2. ول کن اینارو . ما جهان سومییم واسه ی همین اینجوریه .
    تو کشورهای دیگه قبول شدن تو رشته های علوم پایه و علوم انسانی سخت تر از پزشکی و مهندسیه .
    اساس همه چیز تقریبا اینان.
    اصلا به بقیه چه؟!

    پاسخحذف
  3. به نرگص:
    بقیه اینجا به عنوان مشاور نقش ایفا می کنن!بله دقیقا همینه که می گی این رو هزار دفعه بابام بهم گفته و این دیالوگ ها هزاران بار شکل گرفته و آخر بی نتیجه موندن و من موندم و خودم و هزار تا سوال و آینده ای که مثل یک علامت سوال خیلی بزرگه که من باید درستش کنم.اینارو نمی شه ول کرد چون دقیقا ما جهان سومیم و من راضی نیستم به یه زندگی مزخرف که نمی خوامش.خیلی مهمه، نیست؟شغل من سواد و دانش من بخش عظیمی از زندگی من هستن نیستن؟

    پاسخحذف
  4. اون آقاهه یادته تو باشگاه فیزیک ؟ کجا درس خونده بود ؟ چی خونده بود ؟ تو سرن کار می کرد نه؟!
    کی راضیه از سوم بودن؟ نه مهم نیست اونا چی میگن . مهم اینه که تو چی دوست داری و تو چی می تونی موفق بشی...
    چون سواد و دانشت خیلی مهمه ،‌تو باید انقدر دوسش داشته باشی که بتونی با افتخار داد بزنی بگی من .... بلدم و تو بلد نیستی!

    پاسخحذف